Szeptemberi gyalogtúra Vállusról Hévízre

Bejegyezte: Encsa és Borsó , 2010. szeptember 15., szerda 22:17

Ma korán reggel indultunk itthonról kocsival Hévízre, hogy a 08:20-as Vállusra közlekedő buszt elérjük. Kényelmesen sikerült. :-)

Fél órás buszozás után (vicces, morgós sofőrrel) Vállusról nekiindultunk gyalogtúránknak. Vállus pici falu a Keszthelyi-hegység belsejében, igazán csodás környezetben. Nekünk úgy tűnt, hogy itt még kocsma sincs ...

Az erdei útnak csak az elejét nehéz kicsit megtalálni, bár korán  sem annyira, mint  a kéktúra kalauz írja, igaz, az abban található útmutatás sokat segített.

Kényelmes, jól felfestett kék jelzéses földúton haladtunk végig az erdőn. Szép napsütéses időnk volt és jó kedvünk.
A gyenesdiási Nagy-mezőn már elérkezettnek láttuk az időt a piknikezéshez, bár én korábban az erdőben benyomtam 1 Sport szeletet, de az meg se kottyant. Ez a Nagy-mező irtó jó hely, hatalmas gyepes tér, esőbeálló, sok pad, asztal. Ahhoz képest, hogy az erdőn egy lélekkel sem találkoztunk, itt viszonylag sokan voltak, baráti társaságok sütögettek, gyerekek játszottak. Erről a tisztásról lehet felmászni a Festetics Kilátóhoz. Elég meredek, húzós, de nagyon rövid az út felfelé és a panoráma sokszorosan megéri a fáradságot.

A kilátó amúgy kitérő a kék csíkról, de ezeket a kis kitérőket a különböző magaslatokra, várakhoz, kilátókhoz nagy kár lenne kihagyni. Szerintem.
Az utunk innen sajnos nagyrészt aszfalton folytatódott. Gyenesdiás északi részén áthaladva, és egy kávézást beiktatva meneteltünk tovább Keszthely irányába, biciklizésre kijelölt "úton". Elég jellegtelen bozótoson átvágva elértük ennek az "útnak" a végén a Tesco parkolót, ahol árokugrást követően, megállapítottuk, hogy ez eredetileg biztos nem így lett kitalálva ....
Keszthelyen lebolyongtunk a vasútállomásig pecsétért (ez volt amúgy a harmadik ma, csak a többiről nem írtam ...), aztán a mólón uzsonnáztunk, sétáltunk a szigetfürdőn, kacsákat, hattyúkat néztünk és lazultunk.

A parti pihenés utan a sétálón keresztülvágva benéztünk a Festetics-kastély parkjába.

Keszthely és Hévíz között a kéktúra a kerékpárúton halad. Nem rossz szakasz, nekem kicsit monoton volt, ráadásul ez is aszfaltos, amit a lábunk azért megérzett. Sokkal fárasztóbb ezen menni, mint az erdei, mezei ösvényeken. Két siklóval is találkoztunk útközben, és nem mondom, hogy nem ijedtem meg. Ciki, mi? :-)
Hévízen a tavat megkerülve értünk a belvárosba, pihiztünk egy padon, elégedettség érzés öntött el, emiatt a tartalmas és szuperül sikerült nap miatt.

Aztán találkoztunk egy kutyussal és a Borsi rögtön egy hullámhosszra került vele. :-)))

A kocsihoz tartva beugrottunk a kék templomba, ami kívülről nem különösebben fogott meg, de belülről ... csodás.
Hazafelé nagyon fáradtak és elégedettek voltunk. Mai szakaszunk kb. 20 km volt, kitérőkkel együtt 25.
Eddig teljesítettünk kb. 88 km-t, de Borsónak van erről táblázata is százalékos kimutatással, majd bejegyezzük ide az ottani pontos adatokat. Ennyit mára. Jó éjt! Encsa :-)

3 Response to "Szeptemberi gyalogtúra Vállusról Hévízre"

renkka Says:

Sziasztok!
Nagyon szép helyeken jártatok. Jó lehetett!
Várom a következő túra bejegyzést! :)
Puszi
Reni

Dandi Says:

Nagyon király a túraleírás (is)! Picit én is ott voltam Veletek :))) Köszönöm! Pusssz: Dandi

Névtelen Says:

Sziasztok!

Ennyi bejegyzés.. és sehol nincs említés Borsó barátjáról, aki lélekben mindig veletek túrázik?

Amúgy nagyon klassz a blog!!
Nagyon jók a képek és gyönyörű helyeken jártatok.